Langhenkel logo

Robbert de Graaff, directeur opleidingen bij de Langhenkel Groep zegt:

"Wij gebruiken de Q&A factory voor verschillende kennisquizzen.
Op deze manier onderhouden wij contact met onze oud-cursisten en kunnen wij hun kennis blijvend vergroten.
Daarnaast biedt het ons de mogelijkheid om nieuwe producten onder de aandacht te brengen van (oud-)cursisten en overige geïnteresseerden.
Tenslotte zorgen wij er met de kennisquizzen voor dat de kennis van de professionals uit onze detacheringstak continu wordt onderhouden.
Het mes snijdt dus aan verschillende kanten."

Langhenkel gebruikt Q&A Factory in de vorm van een kennisquiz om personeel en cursisten op een leuke en speelse manier op de hoogte te houden.
Doordat het gebruik van scores is er ook een competitie element, wat het geheel nog leuker en motiverender maakt.
De inschrijvingen worden gestimuleerd via nieuwsbrieven, sociale media en de website.
Kijk hier om te zien hoe dit vanaf de website van Langhenkel gebeurt.


Loof logo

Thijs Paffen, trainer bij Loof, zegt:

"Q&A Factory is voor ons als trainingsbureau ideaal om veel deelnemers over langere tijd met weinig moeite effectief te laten leren.
Dit doet Q&A Factory door het aantal online contactmomenten met onze deelnemers omhoog te brengen. Bijvoorbeeld tussen een trainingsdag en een coaching sessie in.
Hierdoor kunnen wij onze deelnemers een volledig ontwikkeltraject bieden, met een optimale borging van het geleerde in hun eigen praktijk.
Q&A Factory is eenvoudig in gebruik; als trainer kun je direct starten en voor je het weet ben je on-line met jouw lesmateriaal.
De investering in tijd en middelen is minimaal en het instrument biedt bovendien ook commerciële kansen.
Als trainingsbureau kun je namelijk bij elke vraag die je aan je deelnemers stelt, direct een update geven van het overige aanbod aan trainingsprogramma’s dat je in huis hebt."


Blooming logo

Peppino Roest, eigenaar van Medi-Select, vindt de cursusbeleving belangrijk voor zijn klanten.

"Met Q&A Factory kun hij zijn klanten ‘never ending learning’ aanbieden.
Hij gebruikt Q&A Factory dan ook het gehele jaar door voor BHV cursussen.
Dit wordt zowel voor nazorg gebruikt, als ook om zijn klanten op de hoogte te houden van de inhoud.
Zo blijven zijn klanten in contact met Medi-Select en worden ze herinnerd aan de cursus, waarvoor ze een jaar later weer een herhaling krijgen."

Medi-Select gebruikt Q&A Factory als nazorg voor bestaande cursisten, maar door het gebruik van de widget op hun website kunnen ook potentiele klanten zich aanmelden voor een vragenlijst. Kijk hier om te zien hoe je je kunt inschrijven via de widget op de website van Medi-Select.


Blooming logo

Marion Reijerink, eigenaar van atSync, zegt:

Tijdens de opleiding ‘Just Do It’ bij UWV heb ik ‘Q&A Factory’ ingezet.
Gedurende het traject kregen deelnemers periodiek een korte vraag. De doelstelling was om de kennis die je opdoet tijdens dit traject te borgen. En er zat natuurlijk een leuk competitie element in! Want tijdens elke online sessie lieten we zien wat de tussenstand was en wie de meeste juiste antwoorden heeft gegeven. Met aan het einde van het traject natuurlijk een leuke verrassing voor de beste score!

Door tools zoals deze te gebruiken maak je op een speelse manier gebruik om de aandacht te behouden en borging te realiseren. Meedoen aan de quiz is super eenvoudig. Wie kun mailen, begrijpt hoe het werkt.

Van de deelnemers kreeg ik terug dat zij dit een leuke en effectieve manier vinden om hun kennis te borgen en bij te spijkeren.

© 2018 Q&A Factory B.V. - Ontwerp www.docko.nl